2022. JANUÁR 4.- AMIKOR A FESTÉK URALJA A FESTMÉNYT

Szerző: | jan 4, 2022 | Vírusnapló, Archívum, Képzőművészet, Rajziskola, Videó

A JAPÁN MESTEREK NYOMÁBAN

Az akvarell vízben oldódó, áttetsző lazúrfestékkel akvarellpapírra való festés. A festéket nagyon hígan viszik fel az általában előre benedvesített papírra, amelyen vagy kontúrokat töltenek ki vele vagy szabadon festenek. Ennek a festészeti technikának az értéke a finom, világos, áttetsző színekben van, ami a képnek, különösen a tájképnek nagy frissességet kölcsönöz. Gyors, tovatűnő élmények, jelenségek rögzítésére kiválóan alkalmas. A hangsúlyos fényeket úgy érik el, hogy a papír felületét érintetlenül hagyják, vagy a nagyon halvány színeket sötétebbekkel veszik körül. Természetesen a művésznek bizonyos mértékben előre kell terveznie: a munka kezdetén meg kell határozni, hová kerüljenek a színek. Gyakran a festék maga uralja a festményt, különféle hatások módozatait sugallva, ezáltal dinamizmust és spontaneitást ad a munkának. A vízfesték erőssége abban áll, hogy lehetővé teszi, hogy a papír szövete és tónusa elegyedjék a festék színeivel, s ez a fénynek és a mélységnek lélegzetelállító illúzióját kelti. A vízfesték különféle variációit évezredek óta használják. Az első ismert példák a barlangfestmények, melyekhez sűrű, átlátszatlan, víz alapú festéket használtak. A japán művészek ezzel szemben puha szőrű ecsettel selyemre és rizspapírra festettek, melyek vízelnyelő tulajdonsága megkívánta a halvány, átlátszó festéket. Az ókori egyiptomiak is alkalmazták egy fajtáját a vakolatra felhordva a sírkamrák díszítésére. Ma a VÍRUSNAPLÓ olvasóinak egy kortárs magyar festőművész akvarelljeit mutatjuk be:

erika 01kk
Orgovány Erika festőművész
Me876
Orgovány Erika kiállításának megnyitója
Mest456
Me6574tta

ORGOVÁNY ERIKA MAPPÁJÁBÓL:

20200516 164829
20200517 170230
20200515 212545
0 26

ÉS ÍME A JAPÁN AKVARELL FESTÉSZET TECHNIKÁJA – HÁTHA A VÍRUSNAPLÓ OLVASÓI IS KEDVET KAPNAK A FESTÉSZETHEZ: