2022. MÁRCIUS 23.- HÚSVÉTI NYUSZIKA

írta | márc 23, 2022 | Vírusnapló, Archívum, Sex, Videó

29 11

Sophie Marceau és Jean-Paul Belmondo fergetes filmje

Több VÍRUSNAPLÓ olvasó is felhívta figyelmemet, a húsvéti filmben Belmondó által megformált hős, valamint egy bizonyos főorvos közötti hasonlóságra. Kérték, hogy írjak a filmről: Sophie Marceau-ról és a tőle 34 évvel idősebb Jean-Paul Belmondóról, aki a pletykák szerint, a film forgatása alatt fülig szerelmes lett Sophieba. Mert ilyen esetek 38 évvel ezelőtt, és még ma is megtörténnek.

Az 1984-ben bemutatott Kellemes húsvéti ünnepeket! utolsó tíz percében az akkor tizenhét éves Sophie Marceau (1966) falhoz állítja az ötvenegy éves Jean-Paul Belmondót (1933): akkor most ő puhapöcs vagy keménytökű? A kérdésre a válasz maga a film, bár már a másfél órás komédia ötödik percének zseniális jelenete is eloszlatja minden kétségünket: Jean-Paul Belmondo a Côte d’Azur hullámain száguldva pattogó motorcsónakról kötéllétrába kapaszkodva igyekszik egy helikopterre, lábánál egy bombázó szurkol neki, odafönt egy másik várja.

Tisztán látom magam előtt, ahogy Georges Lautner rendező és Belmondo azon tanakodik a zsinórban gyártott tesztoszterondús filmek után (A profi, Szabadlábon Velencében, Zsaru vagy csirkefogó?), hogy meddig áll még jól a macsószerep ennek a pasinak, és vajon az új generációk női közönségét is képes-e még meghódítani Belmondo.

Az izgalmas kísérlet legfőbb eszköze, hogy Belmondo mellé betették a francia film friss üdvöskéjét, a csodálatosan sugárzó, gyönyörű Sophie Marceau-t. Ami már csak azért is remek ötlet, mert a Házibuli tinisztárja így szexszimbólummá léphetett elő.

A cselekmény alapja egy akkor már két éve sikeresen futó színházi darab, amit Jean Poiret jegyez, aki nem mellesleg az Őrült nők ketrecének is szerzője. Az eredmény: óriási siker, csak Franciaországban közel négymillióan váltottak jegyet a filmre; Belmondo azóta se tudta megközelíteni ezt a teljesítményt.

A történet egy megrögzött szoknyapecérről (pinabubusról) szól, aki nem mellesleg házas ember, a férfiklimax kellős közepén. Félrelépései során a legfőbb szabály, hogy sosem viszi haza aktuális szeretőjét. Ezt ez egyszer nem sikerül betartani, és természetesen megtörténik a baj: a feleség váratlanul betoppan. A nej szerepében az ekkor negyvenöt éves hiperszexi énekesnő, Marie Laforêt, aki méltó ellenfele a közel három évtizeddel fiatalabb fruskának.

A Jean Poiret-darabokra jellemző narratíva viszi előre a történetet: hazugságokból fakadó sziporkázó helyzetkomikumok sora váltja egymást. A színdarabőshöz illően a játékidő zöme két helyszínen zajlik. Ezek között, előtte és a fináléban is a Lautner-Belmodo párosra jellemző, megszámlálhatatlan járművet leamortizáló koccanások, karambolok teszik hibridműfajúvá az alkotást.

Ami természetesen tökéletes választ ad az alapkérdésre: igen, Belmondo az ötvenes éveiben is hiteles szexus; egyaránt működik a kémia a Marceau-val és a Laforêt-vel. A Kellemes húsvéti ünnepeket! után Belmondo még öt évig alakít kíméletlen alfahímeket a vásznon, majd a kilencvenes évek elejétől őszes hajkoronával decensebb szerepekkel is beírja magát a francia filmtörténelembe.

17 fotó a 17 éves Sophie Marceau-ról

0 29
3 49
10 41
11 39
17 22
20 16
24 14
25 13
26 13
27 12
28 11
36 9
42 7
44 7

Kategóriák