2024. Április 15.- AZ ÉLETLEN OBJEKTÍV ÉS A PIROS PIPACSOK

írta | ápr 15, 2024 | Vírusnapló, Archívum, Barátság, Japán, Kortárs képzőművészet, Portré, Szabadka, Szeretet, Tehetség

Claude Monet The Artists House at Argenteuil

Claude Monet: művész háza Argenteuil-ben (1873)


Talán Claude Monet (1840-1926) volt az, aki felfedezte, hogy a vizuális jeleknek megvan az önmagában megálló rendje. Most meg Kollár Ferenc vélt felfedezni hasonló jeleket Zapletán Veronika műtermében.

A VÍRUSNAPLÓ olvasói bizonnyára tudják, hogy az impresszionizmus úgy kezdődött, hogy 1863-ban, péntekenként a párizsi Guerbois-kávéházban találkoztak Manet, Monet, Pissarro, Degas, és a híres fényképész, Nadar. Ezek a művészek szinte mind elkötelezett hívei voltak a plein air törekvéseknek. Ebben az időben jutottak el Franciaországba a japán metszetek, amelyek szintén nagy hatással voltak a fiatal művészekre, elsősorban az újszerű képszerkesztéssel. 

Kep2 2

Katsushika Hokusai – A Kanagavai Nagy Hullám

Csoporttá szerveződésüket gyorsította, hogy a hivatalos Szalon nem adott lehetőséget a megmutatkozásra, márpedig egy művésznek létkérdés volt egy kiállításon való szereplés. Első kiállításuk 1874-ben volt, ahol bemutatták Monet Impresszió, a felkelő nap című képét.  Megvallom, hogy én szerelmes vagyok Monet életlen objektívbeállítású képeibe.

Claude Monet Impression soleil levant 1872

Claude Monet: Impresszió, a felkelő nap (1872). 

A VÍRUSNAPLÓ mai bejegyzésében bemutatjuk

a Szabadkai Impresszionista Veronika két művét:

IMG 20240413 185133

Zapletán Veronika: A fák mögött lakik a lelkem

IMG 20240413 185143
Zapletán Veronika: Az élet utat tör
IMG 76e122f298d8417cad6df18513ef4a37 V 5

Szabadkai Impresszionista Veronika

Katsushika Hokusai – A Kanagavai Nagy Hullám

Kategóriák