Claude Monet: művész háza Argenteuil-ben (1873)
Talán Claude Monet (1840-1926) volt az, aki felfedezte, hogy a vizuális jeleknek megvan az önmagában megálló rendje. Most meg Kollár Ferenc vélt felfedezni hasonló jeleket Zapletán Veronika műtermében.
A VÍRUSNAPLÓ olvasói bizonnyára tudják, hogy az impresszionizmus úgy kezdődött, hogy 1863-ban, péntekenként a párizsi Guerbois-kávéházban találkoztak Manet, Monet, Pissarro, Degas, és a híres fényképész, Nadar. Ezek a művészek szinte mind elkötelezett hívei voltak a plein air törekvéseknek. Ebben az időben jutottak el Franciaországba a japán metszetek, amelyek szintén nagy hatással voltak a fiatal művészekre, elsősorban az újszerű képszerkesztéssel.
Katsushika Hokusai – A Kanagavai Nagy Hullám
Csoporttá szerveződésüket gyorsította, hogy a hivatalos Szalon nem adott lehetőséget a megmutatkozásra, márpedig egy művésznek létkérdés volt egy kiállításon való szereplés. Első kiállításuk 1874-ben volt, ahol bemutatták Monet Impresszió, a felkelő nap című képét. Megvallom, hogy én szerelmes vagyok Monet életlen objektívbeállítású képeibe.
Claude Monet: Impresszió, a felkelő nap (1872).
A VÍRUSNAPLÓ mai bejegyzésében bemutatjuk
a Szabadkai Impresszionista Veronika két művét:
Zapletán Veronika: A fák mögött lakik a lelkem
Szabadkai Impresszionista Veronika
Katsushika Hokusai – A Kanagavai Nagy Hullám